۱۳۹۰ آذر ۱۴, دوشنبه

صدها نفر با امضای پتیشن اعتراضی خواستار آزادی فوری روژین محمدی شده اند


صدها نفر با امضای پتیشن اعتراضی خواستار آزادی فوری روژین محمدی دانشجوی زندانی شده اند
اشتراک : صدها نفر با امضای پتیشن اعتراضی نگرانی خود را از وضعیت روِژین محمدی
فعال حقوق بشر ، وبلاگ نویس و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه مانیل در فیلیپین، که پس از بازگشت به ایران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است اعلام کرده و خواستار آزادی فوری ایشان شده اند .
در توضیحات این پتیشن اعتراضی آمده است : ما امضا کنندگان این نامه بازداشت روژین محمدی را به شدت محکوم کرده و به طور جدی نگران وضعیت جسمی و روحی خانم محمدی هستیم.
ما خواستار احقاق حقوق اولیه ایشان از جمله دسترسی به وکیل، ملاقات با خانواده ، تماس تلفنی و همچنین آزادی فوری وی و لغو تمامی اتهامات علیه ایشان هستیم.
ما اعلام می کنیم نگهداری ایشان در سلول انفرادی و قطع ارتباط او با خانواده مصداق بارز شکنجه محسوب می شود ما خواستار واکنش فوری نهادهای بین المللی از جمله سازمان عفو بین الملل، سازمان دیدبان حقوق بشر، سازمان گزارشگران بدون مرز، سازمان جهانی منع شکنجه و فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر هستیم.
جمع آوری امضا برای آزادی خانم محمدی ادامه دارد و کاربران اینترنتی میتوانند با مراجعه به لینک زیر به جمع امضا کنندگان این پتیشن اعتراضی بپیوندند!
http://www.gopetition.com/petitions/free-rozhin-mohammadi.html
لازم به ذکر است روژین محمدی وبلاگ نویس و دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه مانیل در فیلیپین، پس از بازگشت به ایران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این وبلاگ نویس در تاریخ ۲۳ آبان از فرودگاه استانبول به تهران پرواز کرده بود که پس از پیاده شدن در فرودگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
وی پس از ۲۴ ساعت به قید وثیقه آزاد شد اما ۵ روز بعد نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در تاریخ ۲۸ آبان جهت بازداشت وی به خانه‌ی پدری‌اش در کرمانشاه یورش بردند که به علت عدم حضور وی در این شهر موفق به بازداشتش نشدند.
روژین محمدی بار دیگر بصورت تلفنی در تاریخ ۳۰ آبان به دادسرای شهید مقدسی زندان اوین احضار شد که پس از دستور ضبط وسایل شخصی از جمله کامپیوتر دستی‌اش و سه روز بازجویی متوالی، نهایتن امروز ۲ آذر مجددن قرار بازداشتش صادر و او را به زندان اوین منتقل کردند.
این فعال حقوق بشر که ٢۵ سال سن دارد توسط بازپرس شعبه سوم دادسرای اوین به اتهاماتی همچون اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام و انجام فعالیت های حقوق بشری متهم شده است.
http://www.eshterak.info/news/2011/12/post-1630.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر